تخریب باغ‌های پایتخت وسکوت ادامه‌دار مسئولان شهری/جلوگیری از تغییرکاربری باغ‌ها با تصویب طرح اصلاح قانون حفظ اراضی زراعی و باغ‌ها در مجلس
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
شناسه : 2506
10
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر ضرورت نهایی شدن طرح اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها در ایام باقیمانده از مجلس نهم، تصریح کرد: تحقق این طرح در جلوگیری از تغییر ارضی و تخریب باغات بسیار موثر است.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درمورد اظهارات مدیرعامل بوستان ها و فضای سبز پایتخت مبنی بر اینکه ۶۰ پرونده در حوزه تخریب باغات از طریق مراجع قضایی تحت پیگیری است، یادآور شد: با برخورد قاطع و جدی با سودجویان و تخریب کنندگان فضای سبز و باغات باید از ادامه این روند جلوگیری کرد زیرا طی سال‌های اخیر تعداد زیادی از باغات و درختان را به دلیل ضعف نظارت از دست دادیم.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری بررسی طرح اصلاح قانون حفظ اراضی زراعی و باغ ها ابهامات موجود در تغییر کاربری ها را برطرف و از ادامه فعالیت سودجویان جلوگیری می‌کند، تصریح کرد: با تصویب و اجرایی شدن این طرح باغات و اراضی شناسنامه دار شده و از تخریب زمین های کشاورزی و ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری می شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تغییر اراضی و تخریب باغات بیشتر در تهران و شهرهای شمالی کشور اتفاق می افتد بنابراین برای جلوگیری از چنین تخلفاتی نظارت ها باید بر این مناطق افزایش و با سودجویان نیز به شدت برخورد کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تعیین تکلیف طرح صیانت از باغات را از سوی مسئولان شهری برای جلوگیری از تخریب باغات و قطع درختان پایتخت امری ضروری برشمرد وافزود: از آنجایی که تخریب باغات و تغییر اراضی از عمده ترین مسائل و مشکلات شهری پایتخت است بنابراین مسئولان شهری باید هر چه سریعتر نهایت اهتمام خود را در راستای عملیاتی شدن این طرح داشته باشند.

نماینده مردم شیروان در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه شناسنامه دار کردن باغ ها و درختان در جلوگیری از تخریب و قطع آنها موثر است، گفت: البته ثبت درختان و شناسنامه دار کردن آنها  در حفظ درختانی که در عرصه خصوصی هستند بسیار ضروری است زیرا  به راحتی این اجازه را می دهد که نظارت بیشتری بر عملکرد مالکان داشته و در صورت بروز تخلف  به ابعاد خسارت دسترسی بیشتری داشته و میزان تخلف را ارزیابی کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح اصلاح قانون حفظ اراضی زراعی و باغ ها  در ایام باقیمانده از مجلس نهم نهایی می شود، تصریح کرد: تحقق این امر در جلوگیری از تغییر ارضی و تخریب باغات بسیار موثر است./

جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.