تحقیق و تفحص از بنیاد شهید اندر خم یک کوچه مانده است
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۹:۱۰
شناسه : 2380
12
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران به دلیل مشکلات هیات تحقیق و تفحص اندر خم یک کوچه مانده، لذا مشکلات خودشان را به حساب کمیسیون اجتماعی نگذارند.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در پایان جلسه علنی امروز مجلس و در تذکر آئین‌نامه‌ای، با استناد به تبصره ۶ ماده ۲۱۴ آئین‌نامه داخلی مجلس، اظهار داشت: بر اساس این ماده، انتشار هر گونه اطلاعات درباره تحقیق و تفحص‌ها از سوی هر کسی تا قبل از چاپ گزارش تحقیق و تفحص برای قرائت در صحن علنی ممنوع است.

وی با اشاره به اظهارات امروز امیر خجسته رئیس هیات تحقیق و تفحص مجلس از بنیاد شهید در نطق میان دستور خود که از عدم تصویب گزارش تحقیق و تفحص در کمیسیون اجتماعی انتقاد کرده بود، گفت: تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و تامین اجتماعی همزمان شروع شد؛ تحقیق و تفحص تامین اجتماعی در طی چهار الی پنج ماه به نتیجه رسید و در کمیسیون نیز تصویب شد و پس از قرائت در صحن مجلس، به قوه قضاییه رفت و تمام شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: اما تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران هنوز اندر خم یک کوچه است و خودشان با هم مشکل دارند.

عزیزی تصریح کرد: بعد از گذشت سه سال، یک نماینده مجلس باید بداند که تحقیق و تفحص قبل از آمدن در کمیسیون، باید بین خودشان (در هیات تحقیق و تفحص) رای‌گیری شود؛ الان برخی اعضای هیات از جمله آقایان قائد رحمت، طلا و بیرانوند و خانم آلیا آمدند و اعتراض کردند که چرا این مسائل امروز مطرح شد و نیامده‌اند در داخل هیات مطرح کنند و را‌ی‌گیری هم نشده است.

وی افزود: یکشنبه هفته گذشته من به آقای خجسته گفتم که دو ساعت در کمیسیون برای شما وقت می‌گذاریم، اما گفت خودمان جلسه داریم که به همین دلیل ما جلسه را به روز دوشنبه موکول کردیم، اما چون خودشان یکشنبه به توافق نرسیده بودند، مجبور شدیم وقت دیگری بگذاریم، لذا مشکلات خودشان را به حساب کمیسیون اجتماعی نگذارند.

پس از تذکر رئیس کمیسیون اجتماعی، علی لاریجانی رئیس مجلس اعلام کرد اصل تذکر وارد است؛ یعنی خود هیات باید جلسه بگذارد و موضوع را جمع‌بندی و سپس به کمیسیون ارائه کند تا کمیسیون نیز نظر خود را اعلام کند.

سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.