تجهیزات ۷۰۰ میلیاردی نیروگاه ترکیبی شیروان خاک می‌خورد
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
شناسه : 462
12
دکتر عزیزی : نماینده مردم شیروان در مجلس نهم با بیان این‌که ۷۰۰ میلیارد تومان تجهیزات در نیروگاه ترکیبی شیروان در حال مستهلک شدن است، گفت: نیروگاه ترکیبی شیروان به دلیل نبود اعتبارات نیمه کاره رها شده است.
منبع : خانه ملت
پ
پ

دکتر عبدالرضا عزیزی با اشاره به افتتاح تعدادی از پروژه‌های عمرانی در هفته دولت، گفت: طرح‌های نیمه تمام در این منطقه بسیاز زیاد است.
نماینده شیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت نیروگاه ترکیبی شیروان اظهار داشت: اگر ۳ واحد بخار نیروگاه ترکیبی شیروان راه‌اندازی شود، مشکلات حل خواهد شد.

وی با بیان این‌که حدود ۷۰۰ میلیارد تومان تجهیزات ۲ سال است در این نیروگاه مستهلک می‌شود، گفت: به علت نبود اعتبارات این پروژه فعالیت نمی‌کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضمن یادآوری این ‌مطلب که تجهیزات این نیروگاه در زمانی صورت گرفت که قیمت دلار ۹۰۰ تومان بود، گفت: در آن هنگام میزان ارزش تجهیزات بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت دلار به ۲۰۰۰ تومان افزایش یافته است بنابراین ارزش تجهیزات نیز بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان شده است.

عزیزی با بیان این‌که ۶ واحد گازی در این نیروگاه مستقر است که اگر گاز مصرف کنند روزی ۵۰۰ میلیون تومان هزینه خواهد داشت که در مجموع بالای ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومان بودجه لازم دارد، تصریح کرد: اگر گازوئیل مصرف شود هر کدام بالای ۳۰۰ میلیون تومان گازوئیل مصرف خواهند کرد که روزانه حدود ۲ میلیارد تومان می‌شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان این‌که راندمان ۶ واحد گازی ۳۲ درصد است که انرژی گرمایی تولیدی آن لایه ازن و محیط زیست را خراب می‌کند، تصریح کرد: اما به ازای هر۲ واحد گازی اگر واحد بخار ایجاد شود از هدر دادن انرژی جلوگیری و محیط زیست نیز خراب نمی شود.

عزیزی تأکید کرد: راه‌اندازی واحد بخار در نیروگاه ترکیبی منجر به تولید یک میلیارد تومان برق می‌شود این امر منافع ملی را تأمین می‌کند.

وی افزود: با تأمین اعتبار مورد نیاز، این نیروگاه می‌تواند با تمام ظرفیت به کار خود ادامه داده و بخش زیادی از برق مورد نیاز کشوررا تأمین کند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.