تاکید بر ارتقای سطح اشتغال در جامعه
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲
شناسه : 3264
15
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر ارتقای سطح اشتغال در جامعه افزود: توسعه اشتغال در مملکت مستلزم رشد و حمایت از تولید داخلی است.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: خوشبختانه دولت تمام هم و غم خود را در سال آینده معطوف به ایجاد اشتغال کرده است.

وی همچنین اظهارداشت: مشکلاتی از قبیل اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، تنگناهای معیشتی همه و همه در جامعه به نوعی با بحث بیکاری ارتباط پیدا می کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به نقل از رئیس جمهور گفت: سالانه ۳۰ درصدی ارزی که از محل فروش نفت به حساب صندوق توسعه ملی واریز می شود ۱۰ درصد این میزان به امر اشتغال جوانان اختصاص پیدا کند.

وی در ادامه افزود: پیش از این نیز نمایندگان مردم در مجلس با لایحه ۱,۵ میلیارد دلاری دولت مبنی بر برداشت از منابع صندوق توسعه ملی جهت اشتغال روستایی و عشایری کشور موافقت و هم اکنون عملیات پرداخت تسهیلات مزبور در مسیر اجرا قرار دارد.

عزیزی بیان داشت: مدیریت در زمینه اعطای تسهیلات جهت ایجاد اشتغال باید به نحوی باشد که منابع مالی به دست تولیدکنندگان و کارآفرینان واقعی برسد.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی ها معتقدند «ایجاد اشتغال تنها ازطریق منابع مالی شدنی است» حضرتعالی تا چه حد این رویکرد را منطقی می دانید، گفت: منابع مالی یکی از فاکتورهای مهم ایجاد اشتغال در جامعه است.

وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: جدا از منابع مالی مباحث دیگری همچون درایت، مدیریت، تعامل، هم افزایی و غیره در این قضیه بسیار نقش آفرین هستند.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «الهام مصطفوی و فرزانه صادقیان» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

۱۳ دی ۱۳۹۶

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.