تامین اجتماعی ملزم به اجرای قانون است
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
شناسه : 578
11
دکتر عزیزی : رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اجرا نشدن قانون بازنشستگی پیش از موعد توسط سازمان تامین اجتماعی خلاف قانون است و این سازمان نمی تواند آن را اجرایی نکند.
منبع : ایرنا
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در مورد این که مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان نیازمند اصلاحات اساسی است و تا زمان اعمال این اصلاحات، اجرای آن منتفی است، اظهار داشت: آقای تقی نوربخش مدیر عامل این سازمان نمی تواند سلیقه ای عمل کند، زمانی که قانونی تصویب شده و شورای نگهبان آن را تصویب کرده باید به آن عمل شود.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای نوربخش نمی تواند بگوید ما قانون را اجرایی نمی کنیم زیرا نیازمند اصلاح است.این قانون توسط مجلس تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده است.

قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان ابتدا پنجم شهریور ماه ۸۶ مشتمل بر ماده واحده و پنج تبصره به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و ۲۶ اسفند ماه همان سال توسط شورای نگهبان تایید شد که در سال های بعد با حذف سنوات ارفاقی، تداوم اجرای

در قانون بودجه گنجانده شد.

آخرین بار مدیرعامل وقت سازمان تامین اجتماعی ۲۸ بهمن سال ۹۱ بخشنامه اجرای این قانون را براساس قانون بودجه سنواتی پس از ۱۱ ماه ابلاغ کرد، ولی هنوز بخشنامه اجرای آن در سال ۹۲ توسط مدیرعامل جدید این سازمان ابلاغ نشده است.

با توجه به اینکه فقط یک ماه به پایان سال باقی مانده است، متقاضیان بسیاری سرگردان استفاده از حق قانونی خود هستند و پیگیری های ایرنا از سازمان تامین اجتماعی نیز تاکنون به نتیجه ای نرسیده است.

تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اخیرا اعلام کرده است قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت نیازمند اصلاحات اساسی است و تا زمان اعمال این اصلاحات، اجرای آن منتفی است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.