بی توجهی به مناسب‌سازی فضاهای شهری برای تردد معلولان
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۹:۱۵
شناسه : 2394
15
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس‌ با انتقاد از بی‌توجهی به مناسب‌سازی فضاهای شهری برای تردد معلولان و جانبازان، بر ضرورت توجه بیشتر به وضعیت معلولان در برنامه ششم توسعه تاکید کرد.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، از نبود یکپارچگی وغفلت سازمان‌ها در مناسب‌سازی فضاهای عمومی و شهری برای تردد معلولان انتقاد کرد وگفت: در راستای مناسب‌سازی فضاهای شهری برای این قشر باید همه دستگاه‌های دولتی و عمومی برنامه‌ریزی منسجم و مناسبی را درجهت اجرای ضوابط و مقررات مناسب‌سازی داشته باشند.

نماینده مردم شیروان در مجلس نهم، بر ضرورت توجه بیشتر به وضعیت معلولان در برنامه ششم توسعه تاکید کرد و خواستار حمایت بیشتر از این قشر شد.

وی با اشاره به لایحه اصلاح قانون حمایت از حقوق معلولان، یادآور شد: لایحه مذکور در کمیسیون مشترک بهداشت و اجتماعی در حال بررسی است و نمایندگان مجلس نیز در تلاشند با تصویب این لایحه مشکلات معلولان را برطرف و وضیعت آنها را بهبود بخشند.

رئیس کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش همه دستگاه ها به استاندارد جهانی در راستای مناسب سازی فضاهای شهری برای تردد معلولان دست یابیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، گفت: با توجه به اینکه شهرداری‌ها در جریان صدور پروانه ساخت و ساز و ساختمان سازی هستند لذا باید نظارت بیشتری را در جهت مناسب سازی معابر و اماکن عمومی برای سهولت در تردد معلولان و جانبازان داشته باشند  که چنانچه کارفرمایی ضوابط را رعایت نکند با آنها برخورد کنند.

نماینده مردم شیروان در مجلس نهم، ادامه داد: بهتر است یک نفر به نمایندگی از قشر معلول بر امر ساختمان سازی و ساخت فضاهای شهری نظارت داشته باشد تا روند مناسب سازی را بررسی و به شهرداری ها گزارش کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی،‌ با انتقاد از عدم مناسب سازی فضاهای شهری برای تردد معلولان در کشور،‌ بر ضرورت همکاری همه دستگاه ها در جهت مناسب سازی فضاهای شهری و اداری برای سهولت در تردد معلولان تاکید کرد وافزود: با توجه به اینکه سازمان ها اقدامات عملی مناسبی برای مناسب سازی ادارات،‌ معابر، پارک ها و اماکن عمومی برای تردد معلولان  نداشته اند بنابراین ضروری است تدابیر لازم برای مناسب سازی از سوی همه سازمان ها به ویژه شهرداری ها اتخاذ شود.

دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.