بی توجهی به خصوصی‌سازی از ضعف‌های اقتصاد کشور است
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۷:۲۴
شناسه : 2054
13
رییس کمیسون اجتماعی مجلس : عزیزی با تأکید بر این‌که یکی از ضعف‌های اقتصاد کشور عدم توجه به خصوصی‌سازی صحیح بوده است، گفت: اقتصاد مقاومتی بر توجه به تولید داخل تأکید دارد.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی امروز در نشست مشترک اعضای این کمیسیون با فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: هدف از سفر اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به آذربایجان‌شرقی عمل به وظایف این کمیسیون است.

وی با بیان این‌که گروه‌های هدف گسترده‌ای در کشور وجود دارد و سازمان‌های مهمی با این کمیسیون در ارتباط هستند، خاطرنشان کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با حضور موثر و منسجم در زمینه ارتباط گیری با کمیسیون‌های دیگر فعالیتی گسترده دارد و در زمینه قوانین بیمه‌ای و اجتماعی که مرتبط با موضوعات تجاری و اقتصادی هستند، فعال است.

نماینده مردم شیروان در مجلس با تأکید بر این‌که مشکل عمده کشور مصرف بودجه در بخش‌های مصرفی و حقوق‌بگیر است و درصد کمی از بودجه کشور در زمینه مسائل عمرانی هزینه می‌شود، تصریح کرد: یکی دیگر از ضعف‌های اقتصاد کشور عدم توجه به خصوصی‌سازی صحیح در طول سالیان متمادی بوده است.

عزیزی با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی بر توجه به تولید داخل و سوق دادن سرمایه‌های خرد مردمی به اقتصاد کلان تأکید دارد، افزود: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توجه همگان به مبانی و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی چاره رهایی از مشکلات ناشی از تحریم‌های ظالمانه دشمنان نظام اسلامی است.

وی با بیان این‌که مشکلات مطرح شده صنعتگران و فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی در مجلس طرح و مورد بررسی قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: رقابت دولت با بخش خصوصی موجب رکود و تضعیف روزافزون تولیدکنندگان داخلی خواهد شد، بنابر این سیاست های اقتصادی دولت بایستی به حمایت از بخش خصوصی گرایش داشته باشد.

همچنین محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در سخنانی با بیان این‌که کمیسیون اجتماعی مجلس همواره در جریان مسائل اجتماعی کشور است، گفت: تعصب و عرق کارآفرینان و تولیدکنندگان نسبت به مسائل جاری تولید و اشتغال موجب گلایه‌های تندی می‌شود که دلسوزانه و متعهدانه است.

وی با تأکید بر استمرار برگزاری چنین جلساتی افزود: در زمینه تولید و نیز بیمه و حمایت‌های مختلف از اقشار محروم و کارگران مشکلاتی وجود دارد که منکر آن نیستیم و باید در این زمینه تصمیمات جدی گرفته شود.

 

جمعه ۹ مرداد ۱۳۹۴

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.