بیش از ۹ درصد جمعیت کشور سالمند است/ نبود بیمارستان سالمندی در کشور/ سونامی سالمندی کشور را تهدید می کند
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵
شناسه : 3318
13
دکتر عزیزی : رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بیش از ۹ درصد جمعیت کشور سالمند است از نبود بیمارستان سالمندی در کشور و بی توجهی به تربیت نیروی پرستاری برای خدمات رسانی به سالمندان انتقاد کرد.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با ارزیابی مثبت تدوین سند سالمندی و ارائه آن به هیئت دولت از سوی سازمان بهزیستی، گفت: تصور می کردیم که تا سال ۱۴۰۰، ۷ درصد، تا سال ۱۴۱۵، ۱۴ درصد و تا سال ۲۰۲۵، ۲۲ درصد جمعیت کشور سالمند باشند اما متاسفانه در حال حاضر بیش از ۹ درصد مردم سالمند بوده و جمعیت به سرعت به سمت سالمندی پیش می رود.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر در یک کشور میزان جمعیت گروه سنی بالای ۶۵ سال ۷ درصد باشد جمعیت آن کشور رو به سالمند است بنابراین از آنجایی که بیش از ۹ درصد جعیت کشور را سالمندان تشکیل  می دهند بنابراین بحران سالمندی کشور را تهدید می کند.

وی ادامه داد: تدوین سند سالمندی از سوی بهزیستی گامی مناسب برای بهبود وضعیت سالمندان است و انتظار می رود دولت هر چه سریع تر آن را تصویب و در قالب لایحه به مجلس ارسال کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه مجلس ازتصویب و اجرای سند سالمندی حمایت می کند، گفت: سونامی سالمندی کشور را تهدید می کند و باید اتخاذ اقدامات لازم در حوزه سالمندی در دستور کار قرار گیرد تا در آینده با مشکل مواجه نشویم.

عزیزی از نبود  بیمارستان های سالمندان در کشور انتقاد کرد و افزود: متاسفانه ساخت مراکز درمانی و کلینیک های ویژه سالمندان در کشور مغفول مانده و از سویی پزشک متخصص در کشور به اندازه کافی نداریم و نیروی پرستار نیز برای خدمات دهی به سالمندان تربیت نشده است بنابراین نیاز است ساخت چنین مراکزی در دستور کار قرار گرفته و پرستار متخصص تربیت شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس دهم، با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به بیمه سالمندان، گفت: علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد به طور قطع اگر برای رفع مشکلات اشتغال،‌ ازدواج و‌ مسکن جوانان اندیشیده نشود در آینده نیز با مشکلات عدیده سالمندی در کشور روبه رو خواهیم شد.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به افزایش پدیده سالمندی در کشور لازم است دانشگاه علوم توانبخشی و  وزارت بهداشت با تربیت و آموزش نیروی متخصص توانبخشی در کشور برای بهبود وضعیت روحی و روانی سالمندان تلاش کنند./

 

۱۴ بهمن ۱۳۹۶

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.