بسته‌های امنیت غذایی با اولویت بهزیستی و کمیته امداد توزیع می‌شود
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹
شناسه : 1463
12
دکتر عزیزی : وزارت رفاه اقشار آسیب‌پذیر را شناسایی کند رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بسته‌های امنیت غذایی با سبد کالا تفاوت چندانی ندارد٬ گفت: افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد با اولویت، بسته های امنیت غذایی را دریافت خواهند کرد.
پ
پ

دکتر عبدالرضا عزیزی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خانه ملت٬ در خصوص طرح بسته‌های امنیت غذایی گفت: این طرح مانند طرح سبد کالا است و تفاوت چندانی با آن ندارد اما این طرح با مدیریت بهتر و برنامه ریزی دقیق‌تر اجرایی خواهد شد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تاکنون طی چندین مرحله بسته‌های امنیت غذایی پرداخت شده است تا خطاهایی که در مورد سبد کالا وجود داشت برطرف شود، همچنین این بسته به نیازمندان واقعی تعلق می گیرد که از این حیث با سبد کالا متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه در مورد سبد کالا حتی برخی از مدیران سبد کالا دریافت کردند در حالی که به کارگران تعلق نگرفت٬ افزود: وزارت صنعت٬ معدن و تجارت در اجرای طرح سبد کالا موفق نبود اما در خصوص طرح بسته‌های امنیت غذایی اقدامات به وزارت تعاون٬ کار و رفاه اجتماعی سپرده شده و از آنجایی که این کار در حیطه تخصص وزارت رفاه است٬ یقینا می تواند به خوبی آن را اجرا کند.

عزیزی با بیان اینکه سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) از سوی وزارت تعاون مسئولیت اجرای طرح را به عهده دارند٬ گفت: افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد با اولویت بسته‌های امنیت غذایی را دریافت خواهند کرد، البته هنوز هستند خانواده های نیازمندی که تحت پوشش سازمان های مربوطه نیستند و لازم است در خصوص این افراد مساعدت های لازم صورت بگیرد.

این نماینده در مجلس نهم، یادآور شد: همانگونه که دهک های بالای جامعه برای انصراف از یارانه باید شناسایی شوند٬ تمامی افرادی که در دهک های پایین جامعه قرار گرفته اند نیز باید شناسایی شده و به آنها کمک شود، همچنین در این زمینه می توان یارانه قطع شده دهک های بالا را به دهک های پایین جامعه اختصاص داد.

رئیس کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه مسئولیت اجرایی طرح بسته های امنیت غذایی بر عهده وزارت کار٬ تعاون و رفاه اجتماعی است٬ گفت: وزارت کار هنوز زمان توزیع بسته ها و مواردی که شامل می شود را اعلام نکرده است.

شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.