بسترهای فرزندآوری در جامعه فراهم نیست
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
شناسه : 2690
12
دکتر عزیزی : عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان حتی به قول هایی که می دهند، عمل نمی کنند، به طور مثال: چند درصد از والدین مبلغ یک میلیون تومانی که دولت قول واریز آن را برای تولد هر نوزاد داده بود، دریافت کرده اند؟
پ
پ

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود نیاز کشور به رشد جمعیت اما بستر های فرزندآوری برای زوج های جوان فراهم نیست.

عبدالرضا عزیزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  اظهار داشت: با وجود تاکید های مقام معظم رهبری در خصوص فراهم سازی بسترهای لازم برای تسهیل ازدواج جوانان و فرزندآوری اما متاسفانه رشد جمعیت کشور، یک و سه دهم درصد تخمین زده شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بسترهای لازم برای تسهیل ازدواج و تشویق زوج ها به فرزندآوری چه مواردی است، تصریح کرد: وام های کم بهره، ایجاد اشتغال، امنیت شغلی و کاهش گرانی های فعلی در جامعه از موارد امتناع جوانان برای ازدواج و ممانعت زوج ها به فرزندآوری است، چرا که والدین حتی برای مدارس دولتی نیز باید هزینه های هنگفتی را متحمل شوند.

عزیزی ادامه داد: در کشور ما هیچ گزینه حمایتی برای زوج ها در تقبل هزینه های مربوط به کودکان از جمله پوشک، پوشاک، مواد غذایی و مهد کودک های رایگان وجود ندارد، بنابراین استرس و اضطراب جوان ها از فرزند آوری امری طبیعی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان حتی به قول هایی که می دهند، عمل نمی کنند، به طور مثال: چند درصد از والدین مبلغ یک میلیون تومانی که دولت قول واریز آن را برای تولد هر نوزاد داده بود، دریافت کرده اند؟.

عزیزی در پایان گفت: ما نمی توانیم بدون فراهم بودن بستر مناسب برای فرزند آوری، فقط از زوج ها انتظار رشد جمعیت داشته باشیم، بلکه برای تحقق این امر، ابتدا باید موارد تشویقی برایشان در نظر گرفت.

 

سه شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۵

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.