بزرگترین بانک بورسی قفل «میزان» را باز کرد
16 اسفند 1399 - 8:57
شناسه : 2343
1
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از تعیین تکلیف نهایی موسسه میزان توسط بانک مرکزی خبر داد.
پ
پ

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از تعیین تکلیف موسسه میزان توسط بانک مرکزی خبر داد.

عبدالرضا عزیزی در گفتگو با تابناک اقتصادی درباره آخرین وضعیت موسسه میزان گفت: مشکل میزان حل شد.

وی توضیح داد: بالاخره بعد از جلسات متعدد و کشمکش‌های فراوان و با همدلی که بین مسئولان ایجاد شد، مشکل موسسه میزان رفع شد و در این باره تفاهم نامه ای بین بانک مرکزی و بانک صادرات امضا شد.

عزیزی اعلام کرد: براساس این تفاهم نامه، مقرر شد یک خط اعتباری از طرف بانک مرکزی در اختیار بانک صادرات قرار بگیرد و موسسه میزان به این بانک ملحق شود.

به گفته وی، در این راستا، با این تصمیم هم کارمندان موسسه میزان حفظ خواهند شد و هم اینکه سپرده‌گذاران به پول خود خواهند رسید.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: برهمین اساس، روز شنبه مسئولان میزان از طرف بانک صادرات به تهران دعوت شدند و پیرو این موضوع از هفته آینده در کنار تمامی تابلوهای بانک میزان، تابلو آرم بانک صادرات هم بالا خواهد رفت.

عزیزی تاکید کرد: از این پس طرف حساب مردم، بانک صادرات خواهد بود و مردم می توانند پولشان را برداشت و یا در در بانک صادرات سپرده گذاری کنند و در واقع مشکل‌شان حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: من از رئیس کل بانک مرکزی، وزیر کشور ، وزیر اقتصاد، مدیر عامل بانک صادرات، مسولان قوه قضاییه و استاندار خراسان رضوی تشکر می کنم و از مردم می خواهم باتوجه به اینکه از این به بعد طرف حساب‌شان بانک صادرات است، بنابراین برای برداشت سرمایه خود دستپاچه نشوند و با خیال راحت یا بگذارن پولشان در صادرات بماند یا سر فرصت نسبت به برداشت پول خود اقدام کنند.

به گفته رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، بعد از این موضوع تمام تلاشمان را می‌کنیم که مشکل پدیده را حل و تلاش کنیم تا تمامی سرمایه گذاران پدیده و سهامداران به حقشان برسند.

در همین حال، بانک مرکزی در اطلاعیه ای اعلام کرد: «حسب تصمیمات متخذه و تفاهم‌های انجام شده، بانک صادرات ایران رسیدگی و مدیریت تمام امور مرتبط با تعاونی اعتبار منحله میزان را پذیرفت. در حال حاضر بانک صادرات ایران با استفاده از ظرفیت و توان بالای مدیریتی خود با سرعت و دقت در تلاش برای تدارک زمینه‌های لازم برای رسیدگی منظم به امورسپرده‌گذاران، مشتریان و کارکنان تعاونی یاد شده است.

بدین‌وسیله از تمام سپرده‌گذاران و مشتریان تعاونی درخواست می‌شود با مدیران بانک صادرات ایران همراهی کرده، طبق برنامه‌ریزی و روش‌های انجام کار مدیریت ارشد بانک مذکور اقدامات خود را سامان بخشند.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد تمام کارکنان تعاونی اعتبار منحله میزان با تلاشی مضاعف تحت مدیریت بانک صادرات ایران همه امور را به نحو احسن انجام داده وهرچه سریعتر نظم لازم برای فعالیت بانکی در محیطی آرام را پدید آورند.

همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از مدیرعامل محترم، رئیس محترم هیأت مدیره، اعضای محترم هیأت مدیره و هیأت عامل بانک صادرات ایران و نیزاز مدیران و کارکنان ساعی آن بانک‌ که در حل مشکلات ایجاد شده تقبل زحمت کرده و با جدّیت در این زمینه اقدام کردند مراتب سپاس و قدردانی خود را اعلام می‌کند.»

البته بانک صادرات ایران به عنوان بزرگترین و باسابقه ترین بانک دولتی حاضر در بورس به عنوان یکی از بانک های قدیمی و با در اختیار داشتن بیش از ۵۶ میلیون حساب در سراسر کشور، توانست با ورود به این موضوع اعتماد سپرده گذاران را به سیستم بانکی کشور برگرداند و پشتوانه ای قوی هم برای اعتبار سیستم بانکی و هم برای سرمایه سپرده گذاران باشد.

 

جمعه ۸ آبان ۱۳۹۴

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.