باید بتوانیم از توان علمی دانشگاه علوم بهزیستی استفاده کنیم
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۷:۳۳
شناسه : 2095
10
دکتر عزیزی : رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در نشست با معاون پژوهشی وزارت بهداشت و معاونان و مدیران مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم بهزیستی وتوانبخشی که در این دانشگاه برگزار شد، گفت: باید بتوانیم از پتانسیل و توان علمی دانشگاه علوم بهزیستی در جهت رفع مشکلات جامعه استفاده کنیم.
پ
پ

دکتر” عبدالرضا عزیزی ” افزود: می توانیم هم در پیشگیری و هم در تحقیقات ، از امکانات و توان علمی دانشگاه علوم بهزیستی استفاده کنیم و در رفع نیازهای این دانشگاه نیز ، پشتیبانی های لازم صورت بگیرد.

وی که از جمله هیات علمی مرکز تحقیقات ” سالمندی ” دانشگاه علوم بهزیستی نیز می باشد، به معضل سالمندی در کشور اشاره کرد و اظهارداشت: ۶۰ سال ، به عنوان سن سالمندی در ایران ، کم است چون با توجه به پیشرفت علم پزشکی و توسعه بهداشت و درمان ،و امید به زندگی ، می تواند مانند دیگر کشورهای دنیا، سن بالاتری قرار داده شود.

دکتر عزیزی افزود: براساس استانداردهای جهانی، هفت درصد جمعیت هر کشوری را بطور میانگین ، جمعیت سالمند آن کشور درنظر می گیرند و در حالی که رشد سالانه جمعیت ما ۱/۳ درصد است ، می توان بروز مشکل ” بحران سالمندی ” در آینده را پیش بینی کرد که ابعاد مختلفی خواهد داشت.

وی ادامه داد: خوشبختانه دانشگاه علوم بهزیستی ، از امکانات ، پتانسیل و توان علمی لازم برای تدوین برنامه های کشوری در حیطه مسایل اجتماعی و توانبخشی برخوردار است و برای تامین بودجه نیز باید ارتباطات خود را با کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزایش دهد چون این ارتباطات، در شناخت اعضای کمیسیون نسبت به فعالیت های دانشگاه موثر بوده و در جذب بودجه نیز می تواند تاثیرگذار باشد.

 

دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.