بانکداری آمریکایی و نجیب زادگان انگلیسی پشت قضیه افزایش کشت مواد
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴
شناسه : 1436
16
دکتر عزیزی : رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش کشت و تولید مواد مخدر از زمان ورود نیروهای ناتو به افغانستان موید آن است که بانکداری آمریکایی و نجیب زادگان انگلیسی پشت این قضیه هستند و بر این مساله اهتمام دارند.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی افزود: قبل از ورود نیروهای ناتو به افغانستان، سالانه حداقل پنج هزار و حداکثر ۸۰ هزار هکتار مواد مخدر در این کشور کشت می شد اما پس از آن این میزان به بیش از ۲۵۰ هزار هکتار رسیده است.

وی با بیان اینکه با چنین اقداماتی مشابه در نیکاراگوئه و افغانستان غربی ها حق ندارند، حرف از حقوق بشر و دموکراسی بزنند، گفت: گردش مالی مافیای مواد مخدر سالانه بیش از یکهزار و ۶۰۰ میلیارد دلار است و با این درآمد، مافیای مواد مخدر قوی تر از همه کشورهای جهان بوده به همین منظور برای مبارزه با این بلیه شوم جهانی باید به صورت اجتماعی هم در سطح بین المللی و هم کشوری عمل کرد تا شاهد کاهش گرایش به اعتیاد باشیم.

عزیزی رویکرد اجتماعی مبارزه با مواد مخدر را بسیار مناسب برشمرد و گفت: همه مردم و مسوولان باید همت کنند و جهت پیشگیری از اعتیاد قدم بردارند زیرا مواد مخدر معضلی ملی به شمار می رود.

وی با بیان اینکه مساله مواد مخدر امروزه رنگ و لعاب هایی فریبنده به خود گرفته و ممکن است برخی بویژه جوانان را ناخودآگاه درگیر سازد، ادامه داد: همه مردم عادی و مسوولان باید جهت مبارزه با مواد مخدر تلاش کنند و عزم ملی را به کار برند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دانش و آگاهی مردم بویژه جوانان نسبت به مواد مخدر صنعتی کافی نیست، در این راستا باید دست اندرکاران در حوزه رسانه، آموزش و پرورش، دانشگاهیان آستین همت را بالا زده و جهت ارتقای آگاهی مردم قدم هایی بردارند.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام آمادگی مجلس جهت همکاری هرچه بیشتر با سایر مردم و مسوولان جهت مبارزه اجتماعی با این بلای شوم گفت: شیوه های کاملا قهری مبارزه با اعتیاد منسوخ شده و باید از روش های موثر جهت پیشگیری از اعتیاد بهره مند شد که در این زمینه مجلس می تواند لوایحی که از جانب دولت در این زمینه ارائه می شود را تصویب کند.

عزیزی معضل اعتیاد را بزرگترین مشکل و دغدغه قرن ۲۱ دانست و گفت: امروز معضل جهانی بمب اتم نیست، بلکه مشکلی که گریبانگیر همه دولت ها و ملت ها در جهان شده، مواد مخدر است و هیچ کشوری به تنهایی و با استفاده از شیوه های قهری قادر به رفع آن نیست.

وی با تاکید بر اینکه همه کشورها باید زیر نظر سازمان ملل و با فوریت با مواد مخدر مبارزه کنند، افزود: اکنون جمهوری اسلامی ایران بیشترین مبارزه با مواد مخدر را در جهان با توجه به موقعیت استراتژیک خود و همجواری با بزرگترین کشور تولید کننده مواد مخدر دارد و در این رابطه شهدا و جانبازان زیادی را تقدیم کرده و می توان گفت، پرچم دار مبارزه با مواد مخدر، میهن اسلامی ما ایران است.

عزیزی در مورد حمایت از بهبودیافتگان مواد مخدر خاطر نشان کرد: نبود شغل مناسب برای این قشر از افراد و جامعه پذیر نبودن آنها بازگشت مجدد به چرخه اعتیاد را برایشان رقم می زند و برای تامین مخارج زندگی خود و خانواده هایشان دچار مشکل شده و گاهی ناچار به فروش مواد مخدر به دلیل اینکه هیج کسی حاضر به ارائه شغل برای آنها نیست، می شوند.

 

سه شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.