باغات پایتخت؛ اصلی‌ترین قربانیان طرح های شهری/ ضرورت تعیین تکلیف طرح صیانت از باغات
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
شناسه : 2491
9
دکتر عزیزی : رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، تخریب باغات پایتخت را نشانه ضعف در نحوه مدیریت شهری دانست و یادآور شد: باغات و درختان اصلی ترین قربانیان طرح های شهری هستند.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارات رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران مبنی بر اینکه طرح صیانت از باغات در شورای شهر خاک می خورد، افزود: برای صیانت از باغ ها و فضای سبز ضروری و لازم است که این طرح هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

تهران رکوردار تخریب باغ ها در کشور است

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از افزایش سرعت تخریب باغ ها و فضاهای سبز در پایتخت، تصریح کرد: شروع فرآیند تراکم فروشی و ساخت برج های بلند موجب تخریب گسترده محیط زیست به خصوص باغات در پایتخت شده؛  البته طبق شنیده ها در حال حاضر تهران رکوردار تخریب باغ ها در کشور است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، بر ضرورت صیانت از باغات در پایتخت تاکید کرد و افزود: در حالی که طی سال‌های اخیر شاهد تاکید مقام معظم رهبری درمورد حفظ محیط زیست و صیانت از باغ ها و درختان بودیم ولی متاسفانه هنوز باغات و درختان مهمترین قربانیان طرح های شهری هستند و مسئولان نیز  تاکنون به این مهم توجه لازم را نداشته اند.

نماینده مردم شیروان در مجلس نهم، قطع درختان را برای برج سازی غیرمنطقی و غیرانسانی برشمرد و تصریح کرد: از آنجایی که تخریب باغ و فضای سبز موجب ایجاد و افزایش آلودگی هوای پایتخت می شود بنابراین مسئولان باید توجه جدی به این امر داشته و با افرادی که با سودجویی زمینه تخریب باغ ها و قطع درختان را فراهم می کنند به شدت برخورد کنند.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، جلوگیری از افزایش سرعت تخریب باغ ها و فضاهای سبز را در پایتخت مستلزم توجه جدی مسئولان و دستگاه قضا دانست و تصریح کرد: از مهمترین اولویت های مسئولان در سال جاری باید حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن باشد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ محمدحقانی، رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در طی روزهای اخیر در مورد سرانجام طرح صیانت از باغات شهر تهران که توسط کمیسیون سلامت ومحیط زیست شورای شهر تهیه شده بود، گفت: حدود چهار ماه است که این طرح در کشوی هیات رئیسه شورا خاک می خورد./

دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۵

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.