بازدید نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر تهران از مسابقات لیگ فوتبال کودکان کار
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
شناسه : 3080
11
جمعی از نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر تهران از مسابقات فوتبال کودکان کار بازدید کردند.
پ
پ

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، جمعی از نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر تهران عصر امروز (چهارشنبه ۱۵ مرداد ماه) از سومین دوره مسابقات فوتبال پرشین لیگ (مسابقات فوتبال کودکان کار) بازدید کردند که این مسابقات به همت جمعیت امداد دانشجویی – مردمی برگزار می‌شود.

عزیزی: جلسه‌ای با حضور مسئولان جمعیت امام علی و نهادهای مرتبط با آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شود

عبدالرضا عزیزی در حاشیه این بازدید در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت ضمن ابراز خرسندی از فعالیت جمعیت امام علی به عنوان یک NGO که کودکان کار و کودکان خیابانی را از سراسر ایران جمع‌آوری کرده است، اظهار داشت: این جمعیت با هزینه خود و خیرین مسابقات پرشین لیگ فوتبال را برگزار کرده و این کودکان را به تهران آورده تا در مسابقات شرکت کنند.

وی افزود: هر چند فعالین جمعیت امام علی مورد بی‌مهری برخی وزارتخانه‌ها و ارگان‌های دولتی واقع شده‌اند اما این لیگ را راه‌اندازی کرده‌اند که قابل تحسین است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعضی از این کودکان کار که در رده های سنی نوجوان و جوان قرار دارند و اکنون مشغول فوتبال هستند سابقه استعمال مواد مخدر دارند، بیان کرد: اما در حال حاضر این کودکان نه تنها مواد مخدر را کنار گذاشته‌اند بلکه برای ادامه تحصیل نیز انگیزه پیدا کرده‌اند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه فوتبال بازی کردن به این کودکان انگیزه ادامه تحصیل و کنار گذاشتن مواد مخدر را داده است، متذکر شد: جمعیت امام علی نشان داده که به کار خود کاملا مسلط است.

عزیزی با بیان اینکه بعد از تعطیلات مجلس اعضای هیأت مدیره و مدیرعامل جمعیت امام علی را به کمیسیون اجتماعی دعوت می‌کنیم، گفت: از رئیس بهزیستی، رئیس کمیته امداد، شورای عالی اجتماعی کشور و همه ارگان‌هایی که با آسیب‌های اجتماعی در ارتباط هستند دعوت می‌کنیم تا از نزدیک صحبت‌های لازم انجام شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: فعالیت این NGO قابل تحسین است زیرا به کودکان کمک می‌کند تا در مسیر تحصیل و عدم استفاده از مواد مخدر حرکت کنند.

فخاری: برگزاری مسابقات پرشین لیگ فضای مناسبی را برای کودکان کار فراهم می‌کند

الهام فخاری عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه من از این جهت که برگزارکننده این مسابقات جمعیت امام علی است بسیار خوشحالم، اظهار داشت: جمعیت امام علی یک سازمان مردم‌نهاد برخاسته از دانشگاه است که من نیز افتخار عضویت در این جمعیت را دارم.

وی افزود: برگزاری این مسابقات یک فرصت خوب و ارزشمند را به وجود آورده است و مرجع برگزارکننده این مسابقات سبب اعتبار این برنامه است.

عضو پنجمین دوره شورای شهر تهران با بیان اینکه زمینه فعالیت جمعیت امام علی نو برگزاری مسابقاتی اینچنینی سبب امیدبخشی بیشتر برای زندگی بهتر کودکان کاری است که در شرایطی سخت و ناسالم زندگی می‌کنند، بیان کرد: بخش زیادی از کمک رسانی به کودکان کار در محلاتی ارائه می‌شود که این کودکان در آنجا حضور دارند و شرایط سخت و ناسالمی دارند.

فخاری با بیان اینکه برگزاری پرشین لیگ فرصتی برای نفس کشیدن کودکان کار و خیابانی است، ادامه داد: از این جهت برای فوتبالیست‌های حاضر، این مسابقات هوایی متفاوت، تازه و ارزشمند است.

وی افزود: خارج شدن این کودکان از آن محیط سخت و حضور در میان فوتبالیست‌ها حاضر مثبتی را به دنبال خواهد داشت و امیدوارم برچسب کودکان کار برداشته شود و این بچه‌ها بتوانند از دوران کودکی و نوجوانی خود استفاده کنند و بدانند که دنیای بهتری نیز وجود دارد.

عضو شورای شهر تهران گفت: از شهروندان تهرانی دعوت می‌کنم که در دو روز باقی مانده از مسابقات پرشین لیگ برای تشویق این بچه ها حضور یابند.

موسوی: حضور کودکان کار در مسابقات پرشین لیگ به آنها اعتماد به نفش می‌بخشد

سید فرید موسوی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه برگزاری مسابقات فوتبال پرشین لیگ صرفا یک رویداد ورزشی نیست، اظهار داشت: این مسابقات یک رویداد فرهنگی – اجتماعی است که جنبه انسانی آن بسیار پررنگ است و همه ما باید از توسعه و اجرای شایسته این مسابقات حمایت کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: جمع کردن این افراد کار مهمی است و باید برای آنها شرایط مناسبی را فراهم کنیم زیرا چنین رویدادی اعتماد به نفس خوبی را به این کودکان می‌بخشد.

وی ضمن قدردانی از زحمات کادر اجرایی جمعیت امام علی که بانی این امر خیر است، افزود: از همه دست‌اندرکاران شامل فدراسیون فوتبال، حوزه ورزش و فعالین اجتماعی و خیرین و همچنین مسئولان وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش و تعاون، رفاه و کار اجتماعی می خواهیم که در این جمع حضور داشته باشند زیرا حضور آنها موجب دلگرمی است و می تواند در تغییر وضعیت این کودکان و ارتقا کیفی این بازیها مفید باشد.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه سومین دوره مسابقات پرشین لیگ در حال برگزاری است و امیدواریم در آینده نیز سطح کیفیت این مسابقات افزایش یابد، گفت: کاهش تعداد کودکان کار آرزوی ما است و امیدواریم که افراد درگیر با آسیب‌های اجتماعی روز به روز کاهش یابند.

رحیمی خامنه: امکانات لازم برای مسابقات پرشین لیگ در اختیار جمعیت امام علی قرار نمی‌گیرد

زهرا رحیمی خامنه مدیرعامل جمعیت امداد دانشجویی – مردمی امام علی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت اظهار داشت: جمعیت امام علی در زمینه آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کند که به صورت ویژه‌تر به زنان و کودکان کار و بدسرپرست توجه دارد.

وی افزود: لیگ فوتبال پرشین برای سومین بار است که برگزار می‌شود و ۵۰ تیم از سراسر کشور در آن حضور دارند.

مدیرعامل جمعیت امام علی (ع) با بیان اینکه کودکان کار اعم از آنهایی که مشغول به تحصیل هستند یا محروم از تحصیل می‌باشند در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان در این لیگ حضور دارند، بیان کرد: تاکنون از این لیگ چند استعداد کشف شده که وارد تیم‌های سرشناس شده‌اند.

رحیمی خامنه افزود: برگزاری مسابقات فوتبال در مناطق حاشیه‌ای با هدف تفریح است که با استفاده از آن می‌توان مانع از گرایش کودکان به خشونت و جرم شد اما متأسفانه امکانات لازم برای برگزاری این مسابقات وجود ندارد، پرشین لیگ نیز حمایت نمی‌شود.

وی متذکر شد: کودکانی که در مناطق حاشیه‌ نشین زندگی می‌کنند از امکانات ورزشی بی‌بهره هستند و با این شرایط نمی‌توان انتظار داشت این کودکان از آسیب‌های اجتماعی در امان باشند.

مدیرعامل جمعیت امام علی (ع) گفت: بچه‌ها هیچ امکانی ندارند و نمی‌توانند پولی برای برگزاری این مسابقات پرداخت کنند در صورتی که اگر امکانات کافی وجود داشته باشد می‌توان از بروز آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌ای جلوگیری کرد./

بازدید نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر تهران از مسابقات لیگ فوتبال کودکان کار

چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۶

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.