اهمیت سرمایه‌گذاری خارجی در استارت‌آپ‌ها
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
شناسه : 2845
13
دکتر عزیزی : دنیای امروز دنیای رقابت است و این خریدار است که انتخاب می‌کند از چه کالایی استفاده کند و هیچ جریان و نهادی نمی‌تواند جز در قالب قانون مانع حرکت مثبت اقتصادی این شرکت‌ها شود.
پ
پ

به گزارش نوپانا، عبدالرضا عزیزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: امروزه عصر تکنولوژی است و شاهد فراگیرشدن فناوری‌های روز بر تمام امور زندگی هستیم؛ به همین دلیل سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها، در اشتغال‌زایی فرصت مناسبی برای مردم ایجاد کرده است.

او با اشاره به تاثیر سرمایه‌گذاری خارجی در رشد و توسعه استارت‌آپ‌ها گفت: قطعا جذب سرمایه‌های خارجی در هر رشته‌ای برای کشور میزبان سودآور است و نیاز است که زیرساخت‌های لازم جهت اعتماد خارجی‌ها به سرمایه‌گذاری ایمن فراهم شود تا از این طریق هم به انتقال دانش‌فنی و هم افزایش درآمد‌زایی برای کشور کمک کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه افزود: در جهت حمایت از این نوع کسب‌وکارها نیاز است که پارک‌های علم و فناوری افزایش پیدا کنند و مردم مشارکت بیشتری در این زمینه داشته باشند زیرا مشاغل دانش‌بنیان در گسترش علم و افزایش درآمد و تولید ناخالص داخلی کشورها تاثیر زیادی دارد.

نماینده مردم شیروان در مجلس گفت: اخیرا طی تصمیمات هیات دولت مقرر شده که از علوم جدید و مشاغل دانش‌بنیان حمایت‌های بیشتری شود و حتی به بازار بورس نیز راه پیدا کند و با ایجاد اتحادیه مستقل بتوانند مطالبات خود را پیگیری کرده و درصورت بروز مشکلات با مسئولان درمیان بگذارند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به هدف قراردادن کارآفرینان توسط جناح‌های سیاسی به بهانه رقابت‌های جناحی گفت: چه کسی گفته شرکت‌های دانش‌بنیان عامل نفوذی غرب هستند؟ این ادعای پوچ برگرفته از ذهنی عامیانه و غیرکارشناسی است؛ این حرف درست مانند این ادعا است که بگوییم هواپیما استفاده نکنیم چون غربی است.

او درادامه افزود: دیگر دوران این حرف‌ها تمام شده‌ است و نه تنها این حرف صحت ندارد بلکه اتفاقا شرکت‌های دانش‌بنیان که با پشتوانه علمی و تحقیقاتی تاسیس می‌شوند و با روند تکنولوژی روز دنیا پیش می‌روند، تاثیر مثبتی در زندگی روزمره مردم دارند.

عزیزی درپایان گفت: دنیای امروز دنیای رقابت است و این خریدار است که انتخاب می‌کند از چه کالایی استفاده کند و هیچ جریان و نهادی نمی‌تواند جز در قالب قانون مانع حرکت مثبت اقتصادی این شرکت‌ها شود.

 

سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.