انتقاد شدید رییس کمیسیون اجتماعی مجلس از شرکت شمسا
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴
شناسه : 1354
12
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان حج و زیارت توانایی تأمین امنیت زائران را ندارد و در حالی سود تردد زائران عتبات عالیات در مرز مهران را به جیب می‌زند که مردم استان ایلام از این رخداد عظیم بی‌بهره‌ هستند.
پ
پ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، «عبدالرضا عزیزی» در جلسه مشترک شورای اداری و فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: این کمیسیون تأثیرگذار تصمیمات بسیار بزرگی برای رفع مشکلات اجتماعی گرفته است به‌طوری‌که در مجلس نهم کمیته ایثارگران شکل گرفت و مطالبات این قشر که بعضاً تا ۲۷ سال مغفول مانده بود پرداخت شد و انجام این مهم ایفای وظیفه در برابر کسانی است که آرامش را برای ما به ارمغان آوردند.

وی بابیان اینکه استان ایلام محروم است و مردم برای رفع نیازهایشان به بارها این کمیسیون مراجعه می‌کنند، گفت: هر جای ایران که می‌رویم مشکل اشتغال داریم، دولت یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال جوانان در نظر گرفته بود که با پیگیری‌های کمیسیون اجتماعی مجلس این رقم به ۴ هزار میلیارد افزایش پیدا کرد.

عزیزی با تأکید بر اینکه به دنبال بیکاری بوده که انواع آسیب‌ها سراغ جامعه می‌آید، خاطرنشان کرد: در پرداخت حقوق بی‌عدالتی وجود دارد و برای مثال اختلاف‌های فاحشی بین حقوق فرهنگیان با دیگر کارمندان است، چگونه معلم با خیال راحت به فرزندان ما آموزش بدهد؟ اگر هست باید برای همه باشد و اگر نیست بازم باید برای همه نباشد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بازدید از مرز مهران وقتی شعله‌های آتش میدان‌های نفت و گاز مشترک را در عراق را روشن دیدم درحالی‌که ما فقط به ایجاد چند حلقه چاه و آن‌هم رهاشده اکتفا کرده‌ایم قلب آدم درد می‌گیرد چون این میدان‌ها میان کشور ایران عراق مشترک هست و هر کشوری بیشتر بهره‌برداری کند بیشتر سود خواهد برد.

نماینده مردم شیروان بابیان اینکه استان ایلام دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار خوبی است که باید موردتوجه قرار گیرد، تصریح کرد: مردم ایلام از تردد زائران به عتبات عالیات هیچ سودی نمی‌برند و همه سود به جیب حج و زیارت می‌رود و این سازمان عرضه‌ی تأمین امنیت زائران را ندارد و در شرکتی نام شمسا که خودشان تشکیل دادند سودهای کلان به جیب می‌زنند.

وی با طرح این سؤال که آیا شایسته است مردمانی که ۸ سال در زیر بمب باران مقاومت کرده‌اند از تردد زائران عتبات عالیات هیچ سودی نبرد؟ ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی این مهم پیگیری می‌شود و حق مردم ایلام را می‌گیرم.

رئیس اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مرم ایلام حق بسیار بزرگی بر گردن کشور دارند و مظلومیت این دیار قابل‌تحسین است اما برای گرفتن حق خود باید فریاد زد.

وی در ادامه بابیان اینکه دیپلمات‌های ما اگر امروز باافتخار پیگیر مذاکرات هستند و در مقابل دشمن هستند همه مرهون خون شهدایی است در استان ایلام و دیگر نقاط کشور نثار ارزش‌ها شد، تأکید کرد: همدلی و هم‌زبانی رمز موفقیت پیروی بر دشمنان است و فتوای رهبری در مورد سلاح هسته‌ای از دستورات و قوانین شورای امنیت برای ما ارزشمندتر و بااهمیت‌تر است.

چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.