انتقاد از عملکرد دستگاه‌های متولی در ساماندهی اتباع غیرمجاز
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴
شناسه : 1751
11
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از عملکرد دستگاه‌های متولی در برخورد با اتباع خارجی غیرمجاز، تصریح کرد: اتباع غیرمجاز بدون هیچ نظارتی با خیال راحت به کشور وارد شده و توسط کارفرمایان به کار گرفته می‌شوند بدون اینکه سازمان های متولی مدارک اقامتی آنها را شناسایی یا برخوردی با آنها صورت دهند.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر ضرورت ساماندهی اتباع غیرمجاز در کشور، ادامه داد: چرا پلیس و سایر دستگاه‌های متولی به وظیفه خود در جهت شناسایی اتباع غیرمجاز عمل نکرده و به آنها اجازه می دهند که در کشور به راحتی تردد کنند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت برخورد جدی متولیان با اتباع غیرمجاز، گفت: در حال حاضر برای برخورد با اتباع غیرمجاز قوانین داریم ولی متاسفانه اجرایی نمی‌شوند لذا قوه قضائیه و مجریه باید جوابگو باشند که چرا این قوانین را اجرا نمی‌کنند.

وی اظهار داشت: متاسفانه تاکنون برنامه‌ریزی  منسجم و اصولی برای ورود و خروج و شناسایی این افراد صورت نگرفته، هر چند در این خصوص قوانینی تصویب شده ولی به خاطر ضعف در اجرا به مرحله اجرا در نیامده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر احراز هویت و ساماندهی اتباع غیرمجاز، گفت: ورود غیرقانونی اتباع غیرمجاز در کشور و اشغال فرصت‌های شغلی آسیب های فراوانی را بر کشور وارد کرده لذا لازم است که این افراد هر چه زودتر شناسایی و ساماندهی شوند.

بکارگیری ۱۵ هزار تبعه افغان غیرمجاز در شهرداری تهران

 عزیزی یادآور شد: در جلسه‌ای که اخیرا با یک مسئول اجرایی داشتیم پیشنهاد طرح دوفوریتی اخراج اتباع غیرمجاز را دادیم که هرچه سریعتر تکلیف آنها مشخص شود ولی متاسفانه ذکر کردند که ۱۵ هزار تبعه افغان غیرمجاز در شهرداری تهران مشغول به کار هستند که اگر این اتفاق صورت گیرد کارهای شهرداری تهران با مشکل مواجه می‌شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، ادامه داد: وقتی خیلی راحت اتباع غیرمجاز بدون هیچ گونه برخوردی در یک مجموعه‌ای همچون شهرداری به کار گرفته می شوند در حالیکه در کشور این همه نیروی بیکار وجود دارد از افراد و کارفرمایان خصوصی چه انتظاری می رود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر برخورد جدی با کارفرمایان کارگران اتباع غیرمجاز، گفت: طبق قانون بکارگیری کارگران غیرمجاز از شش تا یکسال زندانی دارد و کارفرما به ازای هر یک روز کار باید  جریمه نقدی بپردازد لذا قانون باید با کارفرمایانی که به صورت غیرقانونی کارگران اتباع غیرمجاز را به کار می گیرند برخورد جدی کند.

وی ادامه داد: بهتر است برای شناسایی کارگران اتباع غیرمجاز ۳۰ درصد از جریمه ای که برای کارفرمای اتباع غیرمجاز درنظر گرفته شده از این افراد اخذ شود، اگر این اتفاق صورت گیرد هیچ کارگر اتباع غیرمجازی در کشور باقی نخواهد ماند.

عزیزی در رابطه با ازدواج دختران ایرانی با اتباع غیرمجاز، گفت: چرا به این افراد اجازه داده می‌شود به سهولت و بدون هیچ گونه نظارتی وارد شوند  که ازدواجی صورت گیرد.

نماینده مردم شیروان در مجلس نهم، ورود اتباع بیگانه غیرمجاز به کشور را به قیمت بیکار شدن نیروی کار ایرانی عنوان کرد وگفت: بکارگیری نیروی غیرمجاز در کشور به بیکار شدن نیروی کار ما منجر شده و از سوی دیگر به دلیل غیرمجاز بودن اتباع خارجی حقوق آنها از سوی برخی کارفرمایان تضییع می شود که این امر نقض حقوق بشر را به دنبال دارد لذا لازم است که با کارفرمایانی که این نیروها را به کار می گیرند به شدت برخورد شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد:  وقتی  سازمان های رسمی کشور این افراد را به کار می گیرند دیگر نیازی نیست که نظارت در مرزها را شدیدتر و بیشتر کنیم.

نماینده مردم شیروان در مجلس نهم، بیان کرد: لازم است بر ورود و خروج اتباع خارجی نظارت صورت گیرد و همچنین اتباع غیرمجاز در کشور احراز هویت و شناسایی شوند  که اگر اتفاقی از ناحیه این افراد در جامعه رخ دهد به راحتی شناسایی شوند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از عملکرد سازمان های متولی در خصوص عدم برخورد با اتباع غیرمجاز در کشور، تصریح کرد: متاسفانه روز به روز به تعداد اتباع غیرمجاز در کشور افزوده می شود به نحوی که این افراد به راحتی در مکانهای عمومی ظاهر می شوند بدون اینکه کارت شناسایی و اقامت آنها بررسی شود./

چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.