اموال وام گیرندگان بدهکار میزان، نقد و اقساط فروخته می‌شود
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۷:۴۴
شناسه : 2142
9
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، شیاد بودن یکی از متقاضیان سرمایه‌گذاری در میزان را که 50 میلیارد تومان چک برگشتی داشته فاش کرد و البته از قرار برای فروش اموال و دارایی های وام گیرندگان از میزان که توانایی پرداخت بدهی خود را ندارند، خبر داد.
پ
پ
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این مطلب افزود: جلسه ای برای بررسی راهکارهای رفع مشکلات میزان در مجلس تشکیل شد و در این جلسه مقرر شد تا اموال و دارایی های وام گیرندگان از میزان که توانایی پرداخت بدهی خود را ندارند، فروخته شود.
عبدالرضا عزیزی افزود : این جلسه با حضوروزیر اقتصاد و دارایی، پورمحمدی وزیر دادگستری، سیف رئیس کل بانک مرکزی، قاسمی نماینده دادستان کل کشور، لله کانی رئیس بانک صادرات و نمایندگان استان های خراسان رضوی و شمالی به ریاست حجت الاسلام ابوترابی فرد در راستای پیگیری وضعیت موسسه مالی واعتباری میزان در مجلس تشکیل شد.
عزیزی با مثبت ارزیابی کردن فضای این جلسه افزود: در این جلسه راهکارهای مختلفی برای حل مشکل میزان ارایه و بررسی شد.
نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در نهایت حاضرین در جلسه فروش املاک و دارایی های وام گیرندگان از این موسسه را برای تصفیه حساب طلبکاران از میزان را انتخاب کردند.
وی بیان کرد:  در این جلسه مقرر شد اموال وام گیرندگان از این موسسه به صورت نقد و اقساطی فروخته شود و در اختیار بانک صادرات قرار گیرد و در عوض بانک صادرات همان میزان را به صورت نقدی در اختیار هیات تسویه قرار دهد تا طلب مردم پرداخت شود.
عزیزی همچنین با اشاره به معرفی سرمایه گذارانی برای در اختیار گرفتن موسسه منحله میزان با حفظ کارمندان این موسسه نیز گفت: پس از بررسی موارد پیشنهاد داده شده مشخص شد یکی از افرادی به نام (م.الف) که پیشنهاد سرمایه گذاری ۲۰ میلیاردی در این موسسه را داشت دارای ۵۰ میلیارد تومان چک برگشتی بوده و کلاهبردار است.
وی اضافه کرد: کل بدهی میزان به مردم ۲ هزار و ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان است و طلب این موسسه از مردم ۲ هزار میلیارد تومان است و اموالی که میزان در اختیار دارد نیز ۶۸۸ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به بدهی ۷۰۰ میلیارد تومانی پدیده شاندیز به موسسه مالی و اعتباری میزان نیز خاطر نشان کرد: پیگیری رفع مشکلات این شرکت نیز از سوی وزیر کشور انجام می شود و امیدواریم در آینده شاهد اتخاذ تصمیمی در این خصوص نیز باشیم.
منبع : اترک نیوز

 

سه شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.