اقدام مثبت پلیس در جمع آوری ضربتی فروشندگان مترو/ ساماندهی دایمی دستفروشان در دستور کار قرار گیرد
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۹:۴۰
شناسه : 2435
9
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس عملکرد پلیس را درجمع آوری ضربتی فروشندگان مترو مثبت ارزیابی کرد و گفت: بهتر است این جمع آوری به صورت مقطعی نبوده و برنامه ریزی منسجم و مناسبی برای جمع آوری دائمی آنها انجام گیرد.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  با تاکید بر اینکه جمع آوری دستفروشان مترو باید به صورت دائمی انجام گیرد، تصریح کرد: وقتی ساماندهی به صورت موقت و بدون برنامه صورت گیرد ممکن است بعد از مدت زمان کوتاهی باز هم در نقطه ای از شهر شاهد حضور آنها باشیم.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از برخی واکنش ها در خصوص جمع آوری ساماندهی فروشندگان مترو، تصریح کرد: در حالیکه حضور دستفروشان باعث بر هم زدن آرامش مسافران، تجمع و شلوغی در مترو می شود و همچنین با ندادن مالیات و فروختن اجناس تقلبی و قاچاق، سلامتی شهروندان را به خطر می اندازند چرا باید عده ای به عملکرد پلیس در خصوص جمع آوری فروشندگان واکنش نشان دهند؟

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: در مترو فضاهایی مخصوص فروشندگان تعبیه شده که باید فروشندگی در مترو نیز به این فضاها محدود شود نه اینکه عده ای با ایجاد سروصدا در مترو با اعصاب و روان مسافران بازی کنند؛ البته دستفروشی در هر نقطه ای از شهر باید طبق ضوابط و قوانین خاصی صورت گیرد.

عزیزی در واکنش به سخنان رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران مبنی بر اینکه  شهرداری برنامه ای برای جمع آوری فروشندگان و اینکه در آینده باید چگونه عمل کند ندارد، گفت: کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران شفاف سازی کند که خود تاکنون در راستای ساماندهی فروشندگان مترو چه راهکارها و برنامه هایی داشته،  در حالی که شهرداری مجری برنامه های ارائه شده از سوی شورای شهر است، بهتر است این کمیسیون اگر برنامه ای برای ساماندهی فروشندگان مترو دارد هر چه سریعتر ارائه کند.

وی جمع آوری و برخورد قهری با دستفروشان را به صورت غیرکارشناسی اقدامی  نامناسب دانست و افزود: ممکن است برخی از دستفروشان نیازمند، با از دست دادن کارشان پنهانی به کارهای دیگر روی بیاروند که نتیجه آن افزایش آسیب های اجتماعی در کشور است لذا باید قبل از جمع آوری، نیازمندان واقعی شناسایی و تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار گیرند یا محلی برای فروش محصولات آنها تعیین شود که از این راه کسب روزی کنند.

نماینده مردم شیروان در مجلس نهم، عملکرد پلیس را در خصوص جمع آوری ضربتی فروشندگان مترو مثبت ارزیابی کرد و گفت: بهتر است این  جمع آوری به صورت مقطعی نبوده و از سوی متولیان برنامه ریزی منسجم و مناسبی برای جمع آوری دائمی آنها صورت گیرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در راستای جلوگیری از شیوع و کاهش آسیب‌های اجتماعی در پایتخت نه تنها فروشندگان مترو بلکه همه دستفروشان ، کودکان کار و خیابانی ، متکدیان و … باید جمع آوری و ساماندهی شوند.

جمعه ۲۵ دی ماه ۱۳۹۴

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.