اعزام نیروی کار به خارج، از صادرات نفت مهم‌تر است
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸
شناسه : 743
14
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اعزام نیروی به خارج کشور از صادرات نفت مهم تر است گفت: در صورت عدم مدیریت صحیح بر اعزام نیروی کار این موضوع در اختیار مافیا قرار می گیرد.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی با حضور در همایش صدور خدمات فنی و مهندسی، کسب فرصت های اشتغال در بازار بین الملل بااشاره به اینکه اعزام نیروی کار به خارج از کشور از صدور نفت با اهمیت تر است گفت: اگر یک میلیون نفر نیروی کار به خارج از کشور بفرستیم و این افراد به طور متوسط صد دلار در روز دریافت کنند، آنها در سال بیش از ۳۶ میلیارد دلار ارزآوری خواهند داشت .

وی از تدبیر مناسب وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص همکاری با وزیر کار قطر تقدیر کرد و افزود: با توجه به برگزاری جام جهانی ۲۰۲۰ در کشور قطر، این موضوع فرصت مناسبی برای اعزام نیروی کار به این کشور در زمینه های مختلف است.

عزیزی با تاکید بر اهمیت مدیریت اعزام نیروی کار به خارج از کشور خاطر نشان کرد: در صورت عدم مدیریت صحیح بر اعزام نیروی کار این موضوع در اختیار مافیا قرار می گیرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه اصل ۴۴ قانون اساسی در کشور به صورت کامل اجرایی نشده است گفت: تا حمایت کامل از بخش خصوصی وجود نداشته باشد نمی توان انتظار داشت اعزام کارآفرینی و اعزام نیروی کار نیز به درستی انجام شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد از جمعیت ایران حقوق و مستمری بگیر هستند گفت: اگر به این رقم مقدار افراد تحت پوشش سازمان های حمایتی را اضافه کنیم ۵۱ درصد جامعه ایران را شامل می شود و این بدان معنی است که اگر با این روند جلو برویم در چند سال آینده ۱۰۴ درصد اعتبارات کشور باید صرف حقوق و مستمری شود.

وی با تاکید بر حمایت از بخش خصوصی گفت: اگر این بخش تقویت شود نیروی کار نیز به این طرف سوق پیدا خواهد کرد و تعداد مستمری و حقوق بگیران دولت کاهش پیدا خواهد کرد.

عزیزی تصریح کرد: از زمانی که در مجلس شورای اسلامی هستم هیچ لایحه ای در مورد حمایت از خدمات فنی و مهندسی و اعزام نیروی کار به خارج از کشور ندیده ام .

وی آمادگی کمیسیون اجتماعی برای حمایت از لایحه ای در زمینه اعزام نیروی کار به خارج را اعلام کرد و گفت: اگر چنین لایحه ای تقدیم مجلس شود،کمیسیون اجتماعی راه های اجرایی شدن آن را تسهیل می کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در کشور ما پتانسیل های زیادی هم از لحاظ استعداد، هم توانمندی و هم تحصیلی وجود دارد یادآور شد: اگر از این پتانسیل ها خوب استفاده کنیم قطعاً به ایران خدمت کرده ایم.

 

شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.