اظهار رضایت روحانی از تعامل دولت و مجلس/ اشتغال؛موضوع جلسه بعدی فراکسیون مستقلین ولایی با رئیس جمهور
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
شناسه : 2719
11
دکتر عزیزی : عضو هیات رئیسه فراکسیون مستقلین ولایی از برگزاری جلسه این فراکسیون با رئیس جمهور خبرداد و گفت:مقرر شد جلسه‌ای دیگر بین رئیس جمهور و تمام اعضای فراکسیون مستقلین ولایی برگزار شود.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص جلسه فراکسیون مستقلین ولایی با رئیس جمهور،گفت:امروز اعضای هیات رئیسه موقت جمعی از موسسین و روسای کمیته‌های تخصصی فراکسیون جلسه‌‌ای صمیمی و دوستانه‌ای را با رئیس جمهور برگزار کردند.

نماینده مردم شیروان درمجلس شورای اسلامی بیان کرد:”کاظم جلالی” رئیس فراکسیون مستقلین ولایی در ابتدای جلسه به معرفی اعضای فراکسیون پرداخت و عنوان کرد که ما مایل بودیم کلیه اعضای فراکسیون در این جلسه حضور داشتند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی،ادامه داد:رئیس جمهور قول داد با تمامی اعضای فراکسیون جلسه‌ای را برگزار کند و موضوع جلسه نیز احتمالا در مورد اشتغال خواهد بود.

وی افزود: “جلالی” عنوان کرد این فراکسیون بنابر تعلق به آرمان‌های اصیل انقلاب و منویات امام (ره)و مقام معظم رهبری شکل گرفته است و ما معتقدیم باید فارغ از جریانات سیاسی به معضلات اصلی کشور بپردازیم، در شرایط متحول منطقه‌ای و بین‌المللی دولت و مجلس باید با همدلی به حل معضلات بپردازند به خصوص اینکه معضل اصلی کشور، مشکل معیشت و اقتصاد است.

عزیزی ادامه داد:رئیس فراکسیون مستقلین ولایی در این جلسه بیان کرد،امیدواریم درتعامل دولت با فراکسیون‌های مجلس بتوانیم برای حل معضلات کشور گام‌های اساسی برداریم.با توجه به اینکه امسال به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است، باید در حل مسائل اقتصادی و معیشتی به خصوص موضوع بیکاری و ایجاد اشتغال با برنامه ریزی عمل کنیم.

فراکسیون مستقلین ولایی برای تعامل با دولت هیچ شرطی نمیگذارد

عضو هیات رئیسه فراکسیون مستقلین ولایی گفت:”جلالی” در این دیدار عنوان کرد،فراکسیون مستقلین ولایی برای همکاری با دولت هیچ شرطی نمی‌گذارد،فقط هدف این فراکسیون حل مشکلات مردم و حرکت در راستای اهداف متعالی نظام و انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری است.

وی افزود:پس از دکتر جلالی،برخی از نمایندگان حاضر در جلسه به موضوعاتی مانند مسائل عمرانی کشور، مسائل اقتصادی و مسائل فرهنگی،آسیب‌های اجتماعی،اقتصادی پرداختند و بعد از سخن نمایندگان، رئیس جمهور نیز سخنان خود را مطرح کرد.

عزیزی گفت:رئیس جمهور نیز در ابتدای سخنان خود از مجلس به دلیل اعطای رأی اعتماد به هر ۳ وزیر تشکر کرد و قول داد که با تمام اعضای فراکسیون مستقلین ولایی جلسه‌ای را برگزار کند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون مستقلین ولایی،ادامه داد:رئیس جمهور عنوان کرد رأی اعتمادی که مجلس به وزرای پیشنهادی داد،اثر بسیار خوبی را درجامعه و مردم گذاشت و مردم احساس کردند یک همدلی میان مجلس و دولت وجود دارد که این موضوع برای دولت و مردم امیدوارکننده بود،این همدلی باید ادامه داشته باشد.

وی افزود:رئیس جمهوری در این جلسه بیان کرد،کشور ما مشکلاتی دارد،شکاف اجتماعی کاسته شده است ولی سرعت کاهش شکاف و فاصله های اجتماعی قابل قبول نیست و مجلس و دولت باید در جهت مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، امنیت ملی و سیاسی اقدامات خوبی را انجام دهند.

عزیزی گفت:روحانی دراین جلسه بیان کرد که در ۳ سال گذشته مجلس و دولت اقدامات خوبی را انجام داده‌اند و باید به همین شکل ادامه یابد،اقداماتی نیز انجام شده ولی به موفقیت نرسیده که باید اصلاح شوند و اقدامات صحیح نیز باید تقویت شوند.

عضوهیات رئیسه فراکسیون مستقلین ولایت،گفت:رئیس دولت بیان کرد که در موضوعات پیرامون بانک‌ها مشکلاتی وجود دارد؛ما جلسات منظم اقتصادی داریم که تقریبا در هردوهفته یکبار این جلسات برگزار می‌شود. آنچه درجلسات اقتصادی هدفگذاری شده،شاهد آن بوده‌ایم،در ابتدای دولت با تورم ۴۵ درصدی مواجه بودیم و در اولین جلسه اقتصادی تاکید ما بر این بود که در ۹ ماهه ابتدای دوره دولت یازدهم این تورم به ۳۵ درصد برسد و در پایان سال با تلاشی که انجام شد به تورم کمتر از ۳۵ درصد دست یافتیم،بعد از آن پیش بینی کردیم که تورم به ۲۵ درصد برسد و در پایان سال به تورم ۱۸ درصد رسیدیم و بعد از آن به تورم یک رقمی رسیدیم.

وی افزود: روحانی در این جلسه بیان کرد، با توجه به کاهش قیمت نفت با مشکلاتی مواجه هستیم ولی این موضوع را مدیریت کردیم.کاهش قیمت به این شیوه تاکنون سابقه نداشته است؛ولی در این دولت قیمت نفت از ۱۲۰ دلار به ۳۰ دلار رسید.همچنین رئیس جمهور به مشکلات کشورهای دیگری مانند عراق، عربستان، ونزوئلا و آذربایجان اشاره کرد که این کشورها پس از کاهش قیمت نفت با مشکلاتی مواجه شدند از جمله اینکه رئیس جمهور ونزوئلا عنوان کرده بود که ۴۵۷ درصد تورم داریم؛ولی دیگران عنوان می‌کنند که حدود ۷۰۰ درصد تورم در ونزوئلا وجود دارد ولی ایران با وجود کاهش قیمت نفت توانسته است که تورم را کنترل کند.

بحث اشتغال مهم‌ترین بحث و دغدغه کشور

عزیزی گفت: رئیس جمهور در ادامه گفت که با تمام مشکلاتی که وجود داشت از این مراحل سخت عبور کردیم و از این به بعد نیز عبور خواهیم کرد. بحث اشتغال مهم‌ترین بحث و دغدغه کشور ما است. هنوز دوره دولت یازدهم شروع نشده بود که خدمت مقام معظم رهبری رسیدم و در همان جا نیز عنوان کردم که مهم ترین بحث ما اشتغال است. روز به روز با شرایط عظیم بیکاری مواجه می‌شویم. در بهار ۹۵ تقاضای کار یک میلیون و ۲۴۰ هزار نفر بوده است که مرکز آمار عنوان کرد از بهار ۹۴ تا بهار ۹۵، ۷۱۴ هزار شغل خالص ایجاد کرده‌ایم ولی ورودی ما یک میلیون و ۲۴۰ هزار است؛یعنی حدود ۵۰۰ هزار نفر عقب هستیم و این تعداد به آمار بیکاران اضافه می‌شود.

وی افزود: رئیس جمهور بیان کرد در دولت قبل شغل خالصی که ایجاد شده بود در هر سال ۱۲ هزار نفر بوده است؛ایجاد اشتغال برای ۷۱۴ هزار نفر آمار مناسبی است؛همچنین در حال خروج از رکود هستیم ولی هنوز رونق اقتصادی نداریم و باید تلاش کنیم تا به رونق برسیم.

عزیزی گفت: در این دیدار رئیس جمهوری عنوان کرد ما به تکنولوژی و سرمایه احتیاج داریم و باید زمینه‌ای را فراهم کنیم تا از تکنولوژی‌های روز در تولیدات استفاده کنیم؛باید تولید خود را افزایش داده و با افزایش درآمد حاصل از آن سطح اشتغال نیز بالا رود و تعداد بیکاران نیز کاهش پیدا می‌کند.

عضوهیات رئیسه فراکسیون مستقلین ولایی،گفت:رئیس جمهور در این جلسه بیان کرد که مجلس یک قدرت بسیار بزرگ در کشور است که تعامل دولت و مجلس می‌تواند در جهت حل مشکلات معیشت مردم بسیار موثر واقع شود؛همچنین رئیس جمهور از تعامل بین دولت و مجلس اظهار رضایت کرد./

اظهار رضایت روحانی از تعامل دولت و مجلس/ اشتغال؛موضوع جلسه بعدی فراکسیون مستقلین ولایی با رئیس جمهور

اظهار رضایت روحانی از تعامل دولت و مجلس/ اشتغال؛موضوع جلسه بعدی فراکسیون مستقلین ولایی با رئیس جمهور

اظهار رضایت روحانی از تعامل دولت و مجلس/ اشتغال؛موضوع جلسه بعدی فراکسیون مستقلین ولایی با رئیس جمهور

یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.