اظهارات مولاوردی درباره عقیم‌سازی گورخواب‌ها خلاف اخلاق اسلامی است
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
شناسه : 2790
16
دکتر عزیزی : عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:‌ اظهارات معاون امور زنان رئیس جمهور درباره عقیم‌سازی گورخواب‌ها خلاف اخلاق اسلامی است و این افراد باید با حفظ احترام ساماندهی شوند.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به سکونت تعدادی بی‌خانمان‌‌ها در گورستان شهرستان شهریار گفت:‌ نهادهایی که مسئولیت رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی و ساماندهی  افراد بی‌خانمان و کارتن‌خوابها را برعهده دارند باید این افراد را ساماندهی می‌کردند که این سازمان پس از رسانه‌ای شدن موضوع دست به این اقدام زدند و به این افراد اجازه اسکان در گورستان را ندادند. آنهایی را که اعتیاد دارند برای درمان به مراکز بازپروری برده و به افرادی که معتاد نیستند نیز سرپناه دادند.

وی با اشاره به اظهارات معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور مبنی براینکه افرادی که در گورستان‌ها به دلیل بی‌سرپناهی سکنی گزیده‌اند باید عقیم‌سازی شوند، افزود: اینگونه اظهارات صحیح نیست و برخلاف اخلاق اسلامی است و این گونه اظهارات و تفکرات سرمایه‌داری است چرا این افراد هم انسان هستند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: با این افراد نباید رفتار نامناسب داشت و رهبر معظم انقلاب نیز در همین ارتباط و در خصوص افراد بی‌خانمان خطاب به قوای سه‌گانه گفتند افرادی که دچار آسیب‌های اجتماعی شده‌اند جزو خانواده من و شما نیز هستند و مثل خانواده خود باید با آنها رفتار کنید.

عزیزی در پایان خاطرنشان کرد:‌ رهبر معظم انقلاب طی اردیبهشت‌ماه و آبان‌ماه امسال در جلسه با رؤسای قوای سه‌گانه و تعدادی از وزرا حساسیت  خود را نسبت به آسیب‌های اجتماعی مطرح کردند و به قوای سه‌گانه دستور دادند که به این موضوع به دقت رسیدگی و وزارت کشور و معاونت برنامه‌ریزی رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی مأمور کردند تا مرکزی را برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تشکیل دهند که از زمان تشکیل این مرکز آسیب‌های اجتماعی کمتر شده است.

جمعه ۱۰ دی ۱۳۹۵

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.