استقبال مجلس از پایان فعالیت سیرک های بدون حیوان در کشور/ لزوم تدوین سند جامع زیست محیطی
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
شناسه : 2493
16
دکتر عزیزی : رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، ملحق شدن ایران را به فهرست کشورهای بدون سیرک حیوانات مثبت ارزیابی کرد و افزود: ممنوعیت رسمی فعالیت سیرک های حیوانات در کشور درجلوگیری از حیوان آزاری و قاچاق گونه های نادرجانوری موثر است.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ضمن تشکر از اقدامات سازمان محیط زیست، حامیان محیط زیست و سیرک داران در راستای ممنوعیت رسمی فعالیت سیرک حیوانات در کشور، تصریح کرد: پیگیری های نمایندگان مجلس و مکاتبات فراکسیون محیط زیست با سازمان محیط زیست نیز راه را برای رسیدن به این مهم هموار ساخت.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حذف حیوانات از سیرک ها در جلوگیری از حیوان آزاری و قاچاق گونه های نادر جانوری موثر است، گفت: متاسفانه در برخی از سیرک های کشور شاهد آزار و اذیت حیوانات به شیوه های مختلف بودیم که این موضوع اعتراض های فراوانی را در لزوم جلوگیری از حیوان آزاری و پایان فعالیت سیرک حیوانات در کشور به همراه داشت.

لزوم تغییر نگرش به مقوله محیط زیست و حیات وحش در سال جاری

عزیزی بر لزوم تغییر نگرش به مقوله محیط زیست و حیات وحش کشور در سال جاری تاکید کرد و افزود: بدرفتاری انسان با طبیعت موجب شده مسیر انقراض برخی گونه های زیستی با سرعت طی شود در حالی که اگر این روند به همین صورت ادامه یابد در آینده ای نزدیک شاهد از دست رفتن کامل گونه های جانوری خواهیم بود چرا که محیط زیست کشور منبعی دائمی نیست که بتوان به طور دائم از آن برداشت کرد.

ضرورت تلاش جدی مسئولان برای بهبود وضعیت حیات وحش

این نماینده مردم در مجلس نهم، بر ضرورت تلاش جدی مسئولان برای بهبود وضعیت حیات وحش و جلوگیری از انقراض گونه های نادر جانوری تاکید کرد و گفت: با هم افزایی دستگاه ها باید از تمام ظرفیت های موجود در کشور برای رفع مشکلات و بحران های محیط زیستی استفاده کرد.

وی، آگاهی بخشی به آحاد مردم برای حفظ بهتر محیط زیست را حائز اهمیت خواند و افزود: البته تدوین سند جامع و رعایت چارچوب های زیست محیطی در ارتقا و بهبود وضعیت حیات وحش کشور می تواند موثر باشد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی،  با بیان اینکه با مطالعه و برنامه ریزی می توان برای برخی گونه های جانوری،  مجوز شکار صادر کرد، تصریح کرد: سازمان محیط زیست با برنامه ریزی منسجم می تواند نسل برخی از گونه های جانوری را پرورش داده و برای آنها مجوز شکار صادر کند البته به شرطی که به تولید انبوه برسد و تهدیدی برای انقراض نسل آنها نباشد.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، ادامه داد:  واقعیت آن است که شکار یک واقعیت اجتماعی است که چه با مجوز و چه بدون مجوز انجام می شود پس بهتر است با برنامه ریزی درست ومنطقی این کار صورت گیرد که از انقراض گونه های نادر جانوری نیز جلوگیری شود./

سه شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۵

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.