ادغام سازمان ورزش و سازمان جوانان کارشناسی نبود
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
شناسه : 3010
11
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تصریح بر اینکه ادغام سازمان ورزش و سازمان جوانان اقدامی کارشناسی نبود، گفت: ادعا می شد که ادغام یک کار کارشناسی بود اما بدون تردید ادغام سازمان ورزش و سازمان جوانان کار اشتباهی بود.
پ
پ

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، برنامه “مناظره” رادیو گفت و گو با موضوع تفکیک وزارت ورزش و جوانان و با حضور عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی روانه آنتن شد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، در آغاز با تصریح بر اینکه ادغام سازمان ورزش و سازمان جوانان یک کار کارشناسی نبود، گفت: ادعا می شد که ادغام یک کار کارشناسی بود اما این اتفاق نیفتاده بود و بدون تردید ادغام سازمان ورزش و سازمان جوانان کار اشتباهی بود.

وی اضافه کرد: سازمان جوانان با ادغام در سازمان ورزش و تشکیل وزارت خانه، نادیده گرفته شد و در واقع جوانان کاملا در وزارت خانه ورزش گم شدند. در خیلی از ادارات کل شهرستان ها هنوز روی تابلوی سردر از واژه اداره ورزش و جوانان استفاده نمی کنند و روی آنها هنوز کلمه “تربیت بدنی” درج شده است زیرا اساسا تفکر تربیت بدنی و ورزشی دارند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه این موضوع که ورزش تقریبا با جوانان سر و کار دارد، عنوان داشت: خیلی ها با توجه به این رابطه فکر کردند مطالبه جوانان فقط در حوزه فعالیت های ورزشی است اما این چنین نیست زیرا جوانان مطالبات مسکن، اشتغال و ازدواج دارند.

وی خاطرنشان کرد: در دولت نهم و دهم، سازمان ملی جوانان بسیار موفق بود اما به اشتباه این دو سازمان را ادغام کردند. حداقل کار این بود مدیریت جوان در وزارت ورزش و جوانان به معاون وزیر ورزش و جوانان و رئیس سازمان جوانان ارتقاء پیدا کند. با این کار بودجه مستقلی دریافت می کند و ارتباطی با وزارت خانه نخواهد داشت زیرا اگر بودجه جدا باشد، قطعا می توانند برای جوانان برنامه ریزی کنند اما وقتی بودجه جوانان با ورزش یکسان است، پول ها قطعا به فعالیت های ورزشی و تیم های باشگاهی سوق پیدا می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه هزینه های جاری بیش از هزینه های عمرانی است، اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد اعتبارات دولتی، جاری هستند و در پایان سال هم که دولت ها دچار کسری می شوند، از بودجه عمرانی برداشت می کند و در بخش جاری خرج می کنند زیرا حقوق کارکنان مهمتر از کار عمرانی است. با این روند، بدون تردید ورزش مهمتر از جوانان خواهد بود.‌

به گزارش رادیو گفت و گو، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: سازمان جوانان از وزارت خانه ورزش باید هر چه سریعتر منفک شود و حتی اگر دولت لایحه خودش را هم پس بگیرد، باید طرحی بیاوریم که جوانان را مستقل از وزارت خانه کنیم./

شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.