ابراز نگرانی نماینده مردم شیروان در مجلس از عدم تحقق بودجه اشتغال فراگیر
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱
شناسه : 3310
15
رییس کمیسون اجتماعی مجلس : عبدالرضا عزیزی روز سه‌شنبه هفته جاری در صحن علنی مجلس بابیان اینکه 10هزار میلیارد ریال برای اشتغال فراگیر در نظر گرفته‌شده بود تصریح کرد: از این میزان، 5 هزار میلیارد ریال برای طرح‌های توسعه کسب‌وکار، اشتغال پایدار، کارورزی فارغ‌التحصیلان و مهارت‌آموزی در محیط کار که اختصاص نیافته است و 5 هزار میلیارد ریال دیگر نیز مربوط به صندوق توسعه ملی است که آن‌هم محقق نشده است.
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اتفاقیه، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه کمیته امداد توانسته است ۱۰۰ هزار شغل ایجاد کند، گفت: این در حالی است که بودجه ۱۰ هزار میلیارد ریالی برای اشتغال فراگیر مربوط به وزارت کار محقق نشده است.

عزیزی در خصوص عملکرد بودجه دولت گفت: در حوزه تأمین اجتماعی در سال ۹۶ در حدود ۱۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده بود که ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تخصیص‌یافته است.

وی با اشاره به اعتبارات مربوط به کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: خوشبختانه مستمری مددجویان ۳٫۵ برابر شده است و با توجه به تخصیص بودجه اشتغال‌زایی این مجموعه آن‌ها توانسته‌اند ۱۰۰ هزار شغل ایجاد کنند.

وی با اشاره به اعتبارات حوزه مواد مخدر در بودجه ۹۶ گفت: در حدود ۳ هزار و ۹۲ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته‌شده بود که ۲ هزار و ۱۹۲ میلیارد ریال تخصیص‌یافته و از این رقم یک هزار و ۱۸۵ میلیارد ریال پرداخت‌شده است که چیزی حدود ۱۲۰ میلیارد تومان است. این در حالی است که گردش مواد مخدر یک هزار و ۶۰۰ میلیارد است و با این رقم نمی‌توان کاری کرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه بسیج در سال ۹۶ افزود: یک هزار و ۱۲۶ میلیون تومان در نظر گرفته‌شده که ۳۹ درصد آن تخصیص‌یافته است، بر اساس مأموریت‌ها در برنامه ششم توسعه باید ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت شود که با این روند در طول ۶ سال اهداف محقق نمی‌شود.

عزیزی در خصوص اعتبارات مربوط به بازنشستگان کشوری گفت: ۲۴۱٫۷۷۵ میلیون ریال موافقت‌نامه در این خصوص بوده است که ۴۹٫۴۰۰ میلیون ریال در این حوزه کمبود وجود دارد، اعتبارات مربوط به بازنشستگان فولاد فقط برای ۶ ماهه نخست پاسخگو بوده و برای ادامه کار باید اموال مربوطه به فروش برسد.

وی در خصوص بیمه‌های اجتماعی نیز اظهار کرد: این بیمه‌ها شامل افرادی مانند رانندگان، قالیبافان، باربران و… می‌شد که در سال جاری فقط ۵۶ درصد طی ۹ ماهه اول سال تخصیص‌یافته است.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد اعتبارات دولت مربوط به حوزه جاری است، با این وضعیت تا ۱۰ سال آینده خودمان، خودمان را از بین می‌بریم.

به گزارش خانه ملت، عزیزی تأکید کرد: باید از هزینه‌های جاری کم کنیم و هزینه‌های عمرانی را افزایش دهیم چراکه تحقق این امر باعث افزایش سطح اشتغال و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

۵ بهمن ۱۳۹۶

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.