آیین نکوداشت استاد قدرت الله شریفی شاعر شیروانی+ گزارش تصویری
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰
شناسه : 1605
10
آیین نکوداشت : آیین نکوداشت استاد قدرت الله شریفی، شاعر و نویسنده برجسته شیروانی، عصر پنجشنبه (17 اردیبهشت 1394) با حضور دکتر عبدالرضا عزیزی نماینده پرتلاش مردم فرهیخته شیروان و جمعی از ادیبان، شاعران و مسوولان در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان برگزار شد.
پ
پ

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در این آیین با تجلیل از مقام ادبی استاد شریفی گفت: امید است این حرکت ارزشمند آغازی باشد برای تکریم از دیگر بزرگان این شهرستان، زیرا فرهنگ و ادب مهم ترین و شایسته ترین بخش زندگی ما است.

عبدالرضا عزیزی اظهار کرد: برگزاری نکوداشت برای چهره های ماندگار علمی و فرهنگی، کاری بسیار پرارزش است چرا که این بزرگان سرمایه های هر منطقه هستند و می توانند به فرزندان ما و نسل های آینده الگو بدهند.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: استاد شریفی چهره ماندگاری است که بیش از نیم قرن برای فرهنگ کشور منشاء خدمات بزرگی بوده و اشعارش لبریز از مهربانی و عطوفت است که برای نسل های آینده جاودان خواهد بود.

عزیزی افزود: استاد شریفی با اشعار خود جلوه ای از فرهنگ غنی و ارزش های این دیار را به نمایش گذاشته و در این مسیر باید از همراهی های همسر بزرگوار ایشان، که استاد را در طی این مسیر یاری کرده اند، نیز تقدیر کرد.

در این آیین که با حضور شاعران شناخته شده ای چون رضا افضلی، هیوا مسیح و نیز شاعرانی از استان خراسان رضوی برگزار شد، شماری از شاعران سروده های خود را قرائت کردند.

رونمایی از کتاب اشعار استاد شریفی، طرح چهره وی از سوی انجمن هنرهای نمایشی، برپایی نمایشگاه کاریکاتور و… از دیگر برنامه های آیین نکوداشت استاد قدرت الله شریفی بود که در مجتمع فرهنگی هنری غدیر شیروان برگزار شد.

قدرت الله شریفی متولد ۱۳۱۴ است که از ۱۱ سالگی شعر می سرود و در سال پنجم ابتدایی در مدرسه ‘انوشیروان’ انشاهایش را موزون می نوشت و در سالیان قبل از انقلاب کمتر مجله ای را می شد یافت که شعری از او در کنار شعر شاعرانی چون مشیری، آزاد، نادرپور و… به چاپ نرسانده باشد.

او که زمانی با بزرگانی چون استاد محمدرضا شفیعی کدکنی، شاعر و نظریه پرداز کم نظیر عرصه شعر و ادب محشور بوده، مدت ۳۰ سال است که به عنوان پدر انجمن ادبی اندیشه و شریف در شیروان فعالیت کرده و شاگردان موفق و صاحب نام و کتابی را به جامعه فرهنگی ایران تقدیم کرده است.

گزیده اشعار این شاعر کم ادعای خراسان شمالی در قالب های نو، غزل و رباعی در سه جلد به نام های ‘عطش سبز شدن’ (سال ۱۳۷۵)، ‘عطری به رنگ سرخ گل ناز’ (سال ۱۳۸۷) و ‘باید به گل مجال تنفس داد’ (سال ۱۳۸۷) به جامعه شعر و ادب عرضه شده است.

لازم به توضیح است که این مراسم بنا بر قولی که دکتر عزیزی در دیدار نوروزی خود با استاد شریفی داده بودند انجام شد.

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

 

پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.