آسیب بزرگ به بدنه صنعت و اشتغال کشور/اشتغال جوانان صادر می شود!
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
شناسه : 616
8
دکتر عزیزی : رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از کارهایی که جوانان می توانند در ایران انجام دهند در طول این سال ها به خارج از کشور کشیده شده است.
پ
پ

دکتر عبدالرضا عزیزی گفت: اگر سرمایه داری بخواهد در صنعت بسته بندی فعالیتی کند از لحاظ اعطای وام او را تامین خواهند کرد.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از کارهایی که جوانان می توانند در ایران انجام دهند در طول این سال ها به خارج از کشور کشیده شده است. این مسأله اتفاق جدیدی نیست و سال‌های سال است که کشورمان از این نقصان رنج می برد. در حال حاضر بسته بندی محصولات ایرانی ما نه تنها در زعفران بلکه در خشکبار نیز این مسأله را داریم.

دکتر عبدالرضا عزیزی در گفتگو با خبرنگار سرویس باشگاه جوانی خبرگزاری برنا ادامه داد: ایران در بین کشورهای دنیا با کیفیت ترین زعفران و نیز خشکبار جهان را دارد. اما شما می بینید که به راحتی این محصولات به خارج کشور فرستاده می شود و آنها با یک بسته بندی شکیل و زیبا محصول ما را به اسم کشور خودشان به بازار می فرستند. این واقعاً یک آسیب بزرگ به صنعت، اقتصاد و بحث اشتغال کشورمان است.

بسته بندی های ما خوب است اما ایده آل نیست

وی راهکار برون رفت از این آسیب را ورود بخش خصوصی دانست و عنوان کرد: ما از چند سال پیش که متوجه ضعف در بسته بندی محصولات ایرانی شدیم ، فعالیت های گسترده ای را در این خصوص انجام دادیم و اعتقاد دارم در حال حاضر شرایط بسته بندی کشورمان نسبت به قبل اندکی رشد داشته اما هنوز با استانداردهای بین المللی فاصله دارد. اگر یادتان باشد ما در سالیان گذشته حتی توانایی بسته بندی گوشت و مرغ را هم نداشتیم اما امروزه در فروشگاه هایمان این محصولات به شکل بسته بندی شده و کاملاً بهداشتی عرضه می شود و این خود یک پیشرفت در صنعت بسته بندی کشور است.

جواب این سئوال را باید سرمایه داران بدهند
دکترعزیزی سپس افزود: به نظر من در بخش بسته بندی محصولات باید بخش خصوصی و تاجران و سرمایه داران ورود کنند و ما هم از آنها حمایت می کنیم. ورود این افراد و در کل بخش خصوصی به این صنعت قطعاً باعث اشتغال می شود و من به عنوان یکی از اعضای عالی اشتغال از هر اقدامی که باعث اشتغال جوانان شود حمایت می کنم. اما سئوال اینجاست که چرا سرمایه داران به سمت سرمایه گذاری در صنعت بسته بندی نمی روند؟ قطعاً اگر کسی بخواهد در این راه قدم بگذارد ما حتی می توانیم از لحاظ اهدای وام آنها را تامین کنیم. اما خب هیچکس قدم در این راه نمی گذارد و باید علت این امر را از خود سرمایه داران پرسید.

وی در پایان از جلسات مداوم شورای عالی اشتغال با حضور رئیس جمهور خبر داد که در این جلسات بارها بر سرمایه گذاری در بخش صنعت به منظور ایجاد اشتغال و برون رفت از رکود اقتصادی تاکید شده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.